Rating: 5.0. From 2 votes.
Please wait...

Göz Takibi ile Kullanıcı Deneyimi

Göz takibi, Bu yazımızda 30 Erkek ve 30 Kadının 5 saniye boyunca bir resme bakması istenmiş ve gözleri ile baktıkları noktaların istatistikleri alınmıştır. Bizde bu kullanıcı deneyim sonuçlarını sizlerle paylaşmak istedik.

Çalışmalarımız ve yaptığımız testler sonucu insanların gözleri ile anlattıkları şeylerin bilinçaltında yatan düşünceleri ile paralel olduğunu gördük. Bu daha somut bir şekilde anlatabilmek için göz takibi yapıldığından habersiz erkek ve kadın denekler üzerinde yapılan testi paylaşıyoruz.

Erkekler ve Kadınlar Nereye Bakarlar ?

göz takibi eyenavigatormenwomen1
Test sırasında 30 Erkek ve 30 Kadının 5 saniye boyunca yukarıdaki resme bakması istenmiştir.
Bu Harita Kadınlar için göz izleme ısı haritasını yani baktığı noktaları belirtmektedir.
göz takibi eyenavigatormenwomen2

Bu Harita da Erkekler için göz izleme ısı haritasını yani baktığı noktaları belirtmektedir.

göz takibi eyenavigatormenwomen3

NOT:

Haritada görünen kırmızı renk, ilgili noktaya diğer noktalardan göz takibi ile daha uzun süre bakıldığını göstermektedir.
Sonuç gerçekten şaşırtıcı oldu. Buradan görüldüğü üzere Erkekler ve Kadınlar tahmin edilenden çok daha farklı.

Göz Takibi Araştırmasından Çıkacak Sonuçları İnceleyecek Olursak

Kadınlar erkeğin evli olup olmadığını anlamak için sol elindeki yüzüğe daha çok dikkat ediyorlar.

Erkekler ise kadının medeni durumundan çok kadının yüz göğüs ve midesi ile ilgileniyorlar.
Kadınlar Bikini ile özellikle ilgileniyorlar. Erkekler ise kadının ne giydiği ile pek ilgilenmiyorlar.
Bu tür önemli detayları klasik araştırma yöntemleri ile öğrenmek neredeyse imkânsızdır, fakat Smarttek EyeNavigator ile bunları öğrenmek artık mümkün.
İnsanlar her zaman gerçeği, sadece gerçeği söyleyemezler. Bunun sosyal tabular ya da o anda aklına getirememe gibi birçok nedeni vardır.
Göz hareketleri çok hızlı olduğu için düşünceler daha yerine oturamadan gözler bilinçaltındaki hareketlerini yaparak bize kesin gerçekleri söylemektedir.
Bu Tekniğin Kullanım Alanları Hakkında Bir Örnek Vermek Gerekirse ;
Gönderici Bir Pazarlama maili göndermek istesin ve daha önceden hazırladığı maili göndersin.
Alıcı, maili açtığında ilk bir kaç saniye bu mailin işe yarar olup olmadığına bakmaktadır. Bu karar sonucu maili çöp kutusuna atıp atmamaya karar verecektir.
Bizim odaklandığımız nokta da, bu bir kaç saniye içerisinde alıcının ilgisini çekebilecek mail içeriğin sunulabilmesini sağlamaktır.
EyeTribe Türkiye de EyeNavigator Studio ile ürünleriniz üzerindeki kullanıcı deneyimlerini size görsel olarak sunuyoruz.

Anasayfaya gitmek için tıklayınız

Rating: 5.0. From 2 votes.
Please wait...

Yorum Yapın:

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir